Podstawa programowa:
8.1. Uczeń wyznacza równanie prostej przechodzącej przez dwa dane punkty (w postaci kierunkowej lub ogólnej);
8.2. Uczeń bada równoległość i prostopadłość prostych na podstawie ich równań kierunkowych;
8.3. Uczeń wyznacza równanie prostej, która jestrównoległa lub prostopadła do prostej danejw postaci kierunkowej i przechodzi przezdany punkt;
8.4. Uczeń oblicza współrzędne punktu przecięciadwóch prostych;
Zadania:
- Prosta przechodząca przez punkt - wartość parametru.
- Równanie prostej przechodzącej przez 2 punkty.
- Równanie prostej przechodzącej przez punkt (współrzędne z parametrem)
- Równanie prostej z wykresu.
- Punkt przecięcia dwóch prostych.
- Punkt przecięcia z osiami układu współrzędnych prostej przechodzącej przez 2 dane punkty.
- Współczynnik kierunkowy prostej równoległej/prostopadłej.
- Wzajemne położenie 2 prostych.
- Równanie prostej równoległej/prostopadłej przechodzącej przez punkt.
- Wysokość, środkowa trójkąta.