Podstawa programowa:

8.1. Uczeń wyznacza równanie prostej przechodzącej przez dwa dane punkty (w postaci kierunkowej lub ogólnej);

8.2. Uczeń bada równoległość i prostopadłość prostych na podstawie ich równań kierunkowych;

8.3. Uczeń wyznacza równanie prostej, która jestrównoległa lub prostopadła do prostej danejw postaci kierunkowej i przechodzi przezdany punkt;

8.4. Uczeń oblicza współrzędne punktu przecięciadwóch prostych;

Zadania:

  1. Prosta przechodząca przez punkt - wartość parametru.
    gallery1 gallery1
  2. Równanie prostej przechodzącej przez 2 punkty.
    gallery2 gallery2
  3. Równanie prostej przechodzącej przez punkt (współrzędne z parametrem)
    gallery3  
  4. Równanie prostej z wykresu.
    gallery4 gallery4
  5. Punkt przecięcia dwóch prostych.
    gallery5  
  6. Punkt przecięcia z osiami układu współrzędnych prostej przechodzącej przez 2 dane punkty.
    gallery6  
  7. Współczynnik kierunkowy prostej równoległej/prostopadłej.
    gallery7  
  8. Wzajemne położenie 2 prostych.
    gallery8 gallery8
  9. Równanie prostej równoległej/prostopadłej przechodzącej przez punkt.
    gallery9 gallery9
  10. Wysokość, środkowa trójkąta.
    gallery10 gallery10

 

Autor: Szymon Kaźmierowski     facebook  Facebook      poczta  matma.dla.lo@gmail.com