Podstawa programowa:

4.8. Uczeń szkicuje wykres funkcji kwadratowej, korzystając z jej wzoru;

4.9. Uczeń wyznacza wzór funkcji kwadratowej na podstawie pewnych informacji o tej funkcji lub o jej wykresie;

4.10. Uczeń interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji kwadratowej w postaci kanonicznej, w postaci ogólnej i w postaci iloczynowej (o ile istnieje);

4.11. Uczeń wyznacza wartość najmniejszą i wartość największą funkcji kwadratowej w przedziale domkniętym;

Zadania:

  1. Własności funkcji kwadratowej - postać kanoniczna.
    gallery1 gallery1
  2. Odczytywanie znaków współczynników a, b, c i delty z wykresu.
    gallery2  
  3. Wartość najmniejsza i największa funkcji w przedziale domkniętym - postać ogólna, kanoniczna.
    gallery3 gallery3

 

Autor: Szymon Kaźmierowski     facebook  Facebook      poczta  matma.dla.lo@gmail.com